Arrowstar Boogschutters
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

aankoop doelpakken

2 posters

Go down

aankoop doelpakken Empty aankoop doelpakken

Post  Ludo Mon Feb 13, 2012 11:12 am

< Ik heb ditzelfde bericht ook via mail verstuurd naar het algemeen adres van alle ASB-schutters .. maar aangezien ik flink wat foutmeldingen teruggezonden kreeg, post ik dit bericht ook direct hier eens ... om toch zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Het zou te stom zijn dat iemand dit bericht mist om dan achteraf te moeten vaststellen dat hij/zij eigenlijk ook een doelpak nodig had Smile
Anyway, .. on topic now...>


beste mensen, medeschutters,

Ik ben van plan om een paar doelpakken aan te kopen. het gaat daarbij om doelpakken die bestaan uit een pak dunne rubber-achtige foamlaagjes. Ze zijn erg licht, houden zeer goed de pijlen tegen en je trekt er achteraf je pijlen uit met enkele vingers.
Sommige schutters kennen dit type al: het is hetzelfde type doelpak als datgene wat we op onze grote schietweide hadden staan. Ook David Bottiau en Bernard Wésel hebben of hadden er zo één in hun tuin staan van bij een vorige bestelling ... zo'n dikke 10 jaar terug. Het materiaal zelf is immers zeer weerbestandig.
Waar ze niet ideaal voor zijn: veel pijlen met een krachtige boog op één punt schieten .. want dan hebben de laagjes niet de mogelijkheid om zich naar de pijlen te zetten en raken ze beschadigd.
IMHO ideaal als verplaatsbaar doelpak, als doelpak dat continue buiten mag staan (al zal je zelf na een aantal jaren misschien het houten frame moeten hermaken (al staat dat van Bernard na al die jaren buiten nog steeds stevig), als doelpak voor een recurve of barebower, als compounder ENKEL als je de discipline hebt om je te pijlen te spreiden op verschillende target-punten.

Only downside ... ik ga ze bestellen in de UK omdat ik ze hier niet kan vinden. Ook de vorige bestelling kwam uit de UK (we hadden toen een bestelling van een 15-tal doelpakken van 120 op 150 cm!!).
Tot dusver heb ik al een bestelling van 3 pakken. Mocht er nog iemand interesse hebben, contacteer me dan.
Het gaat om volgende doelpak:
http://www.quicksarchery.co.uk/superbasket/product/2608/QT21+LONGSHOT++Small+Size++65cm+Super+Butt+.+IN+STOCK
Zelf ga ik de kleinste maat nemen wellicht, maar dat is geen must.

Ik denk dat ik de bestelling definitief verstuur eind deze week. Het begint te dooien (letterlijk) en het wordt DRINGEND tijd om de boogtraining DEFTIG te gaan herpakken.
Sluukes


Ludo

ps: André, David, ...ge moogt dat gerust doorgeven aan jullie clubgenoten. het stoort me niet om bij te bestellen voor andere schutters dan de ASB-schutters.
a +

ps: !! don't vergeet Valentijn niet, MORGEN, voor diegenen die een partner te vertroetelen hebben !!!!!
(graag gedaan) ^^

Ludo
ambras in de klas
ambras in de klas

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 2009-11-19
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dworp

Back to top Go down

aankoop doelpakken Empty Re: aankoop doelpakken

Post  Anke Mon Feb 13, 2012 12:48 pm

Klopt van de foutmeldingen, vandaar mijn checkmail van vorige week.
Ik moet nog van een 5-tal mensen antwoord krijgen en dan kan alles aangepast worden.

Dus normaal gezien zou dat probleempje ook van de baan moeten zijn binnenkort

Anke
ambras in de klas
ambras in de klas

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 2009-11-29
Leeftijd : 38
Woonplaats : Ternat

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum